Institut kávy


O INSTITUTE KÁVY

Inštitút kávy vznikol ako nezávislá aktivita, ktorej zmyslom je osvetovo pôsobiť ako na laickú, tak aj na odbornú, najmä lekársku, verejnosť, a to v oblasti konzumácie kávy, jej výroby, spôsobu užívania a účinkov na ľudský organizmus.

Jeho zakladateľmi a odbornými garantmi sú MUDr. Peter Minárik, odborník na výživu a zdravý životný štýl z Onkologického ústavu sv. Alžbety v Bratislave a český špecialista v oblasti liečebnej výživy doc. MUDr. Pavel Kohout, PhD. (gastroenterológ a nutričný špecialista, Fakultná Thomayerova nemocnica v Prahe). Partnerom Inštitútu kávy je Medzinárodná organizácia kávy (ICO - International Coffee Organization). viac

Káva a zdravie

Látky s nutričnou hodnotou

Látky s nutričnou hodnotou Z výživového hľadiska predstavujú chlorogenové a kávové kyseliny 7 až 10 % sušiny zelenej kávy, z čoho na kofeín pripadá asi 1-2 %. Bohužiaľ časť z nich je počas praženia zničená a iba obsah kyseliny nikotínovej (niacín - vitamín B3) sa týmto procesom zvyšuje. Obsah niacínu v praženej káve tak býva asi 25x vyšší než v káve zelenej (nepraženej).viac

ďalšie témy

Mýty o káve

Mýtus 2 – Káva dehydruje

552317 Jedným z najstarších a tiež najrozšírenejších mýtov o káve je negatívny vplyv konzumácie kávy na ľudský organizmus. To ale doterajšie vedecké štúdie nepreukázali. Naopak. Primeraná konzumácia niekoľkých šálok kávy denne predstavuje prevenciu celého radu ochorení. A to najmä vzhľadom na to, že káva obsahuje mnoho látok prospešných pre telo. Veľkú skupinu tvoria tzv. antioxidanty. viac

ďalšie mýty


Aktuality

18.1. 2012 | Káva ako prevencia i liek na ochorenie pečene

Americká štúdia priniesla informácie, že pitie troch a viac šálok kávy denne pozitívne ovplyvňuje pečeňové enzýmy, ktoré vedú k poškodzovaniu pečene u pacientov s chronickou hepatitídou C a pokročilým ochorením pečene.viac

6.12. 2011 | Pitie kávy znižuje riziko rakoviny prostaty

Pite kávu, odkazuje mužom štúdia publikovaná v americkom časopise Journal of National Cancer Institute. Konzumácia tohto lahodného nápoja znižuje riziko úmrtia na rakovinu prostaty, na najčastejšie nádorové ochorenie u mužov. Výskum bol uskutočnený na takmer 50 tisícoch mužov počas 20 rokov. viac

Napísali o nás

16.11. 2011 | Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení

Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem. viac

6.11. 2011 | SME.sk - Deväť právd o káve

Káve vraj najlepšie rozumejú Taliani, hoci pôvodne pochádza z Východu.viac