Úvod / Aktuality
Aktuality
Káva a naše srdce
20.2. 2012 |
V knihe Heart 411 - The Only Guide To Heart Health Youll Ever Need sa americkí lekári zamýšľa nad pôsobením kávy na ľudské srdce.
VIDEO: Ako sa maľuje do kávy? Pozrite sa na základné techniky latté artu
16.2. 2012 |
Aj s hrnčekom kávy a trochou mlieka môžete dať voľný priechod vašej kreativite.
Káva ako prevencia i liek na ochorenie pečene
18.1. 2012 |
Americká štúdia priniesla informácie, že pitie troch a viac šálok kávy denne pozitívne ovplyvňuje pečeňové enzýmy, ktoré vedú k poškodzovaniu pečene u pacientov s chronickou hepatitídou C a pokročilým ochorením pečene.
Pitie kávy znižuje riziko rakoviny prostaty
6.12. 2011 |
Pite kávu, odkazuje mužom štúdia publikovaná v americkom časopise Journal of National Cancer Institute. Konzumácia tohto lahodného nápoja znižuje riziko úmrtia na rakovinu prostaty, na najčastejšie nádorové ochorenie u mužov. Výskum bol uskutočnený na takmer 50 tisícoch mužov počas 20 rokov.
Ako má chutiť káva
14.11. 2011 |
Reportáž o tom, ako sa degustuje káva s označením Fair Trade, nás zavedie do nie príliš známeho sveta kávy v Peru. Porotcovia tu tento druh kávy hodnotia v desiatich kategóriách, ako je vôňa, čistota, kyslosť, sýtosť, chuť a iné.
Štyri šálky kávy denne môžu ženy ochrániť pred depresiou
13.10. 2011 |
Pravidelná konzumácia kávy môže pre ženu znamenať o 20 percent nižšie riziko, že sa u nej prejaví depresia. Tvrdia to americkí vedci na základe viac než desať rokov trvajúceho výskumu. Tím profesora Alberta Ascheria z Harvardovej univerzity pozoroval viac ako 50-tisíc žien v priemernom veku 63 rokov. Ženy rozdelili do skupín podľa toho, koľko kávy a ako často pili predchádzajúcich 14 rokov. Tie následne sledovali desať rokov.
Pijeme viac kávy, menej alkoholu
21.9. 2011 |
Spotrebiteľské správanie Slovákov sa za posledných dvadsať rokov zmenilo. Vyplýva to z analýzy Poštovej banky, ktorá mapuje to, aké potraviny a v akých množstvách konzumovali Slováci v roku 1990 a v roku 2010. Prieskum vychádza z údajov, ktoré zbiera Štatistický úrad SR.
Slovenskí baristi chcú zaučiť mladých do tajomstiev kávy
7.9. 2011 |
Slovenskí baristi, združení v Slovak Coffee Association (S-C-A), rozhodovali na augustovom celoslovenskom stretnutí baristov o svojej budúcnosti.
Káva spojila ľudí so známymi hercami
30.8. 2011 |
Diskusie so známymi slovenskými a českými hercami oživili augustové víkendy v Bratislave.
Tajemná látka v kávě poráží Alzheimerovu nemoc
20.7. 2011 |
V kávě je přítomná látka, která ve spolupráci s kofeinem zvyšuje tvorbu růstového faktoru bránícího rozvoji Alzheimerovy nemoci a zlepšuje paměť. Vyplývá to z nově zveřejněné vědecké studie.
Káva môže pomôcť v prevencii proti rakovine prostaty
22.6. 2011 |
Nový výskum zo Spojených štátov sa sústredil na vplyv látok obsiahnutých v káve na znížení rizika rakoviny prostaty. Ukázalo sa, že u mužov, ktorí kávu konzumovali pravidelne a vo väčšom množstve, sa riziko zhubného nádorového ochorenia znížilo o 60 percent v porovnaní s mužmi, ktorí kávu nepili. Rovnaký vplyv bol zaznamenaný pri káve s kofeínom i bez.
MUDr. Pavel Kohout hostem pořadu Hyde park na ČT24
25.5. 2011 |
Pijete kávu? Děláte dobře. Stále víc výzkumů totiž potvrzuje, že káva je účinnou prevencí proti řadě nebezpečných nemocí jako je cukrovka, Parkinson a dokonce i Alzheimerova choroba. Výborná je prý i na kocovinu. A jak je to s mýty kolem kávy? Opravdu dehydruje, zvyšuje tlak a je nevhodná pro kardiaky nebo těhotné? Kolik, kdy a jaké kávy pít, abychom z ní měli největší prospěch?
Káva a genetika?
18.4. 2011 |
Tak ako mnoho iných vecí v našom živote i to, či pijeme kávu, je ovplyvnené geneticky. Nový výskum zo Spojených štátov tvrdí, že za pitie kávy môžu práve naše genetické dispozície.
Majstrovstvá Slovenska v príprave kávy 2011
12.4. 2011 |
Tohtoročné Majstrovstvá Slovenska v príprave kávy, ktoré sú pre víťazov jednotlivých disciplín vstupenkou na svetové finále, bude od 3. do 5. Mája 2011 hostiť Komárno. Súťaž najlepších slovenských baristov a baristiek sa uskutoční pod záštitou Slovak Coffe Association, člena celoeurópskej organizácie SCAE -Speciality coffe assn of Europe.
Priveľa alkoholu? Pomôže vám káva
10.3. 2011 |
V súčasnosti prebieha viacero výskumov, ktoré sústreďujú svoju pozornosť na kávu, respektíve kofeín a jeho účinky na ľudský organizmus.
Inštitút kávy na Kongresu primárnej starostlivosti
3.3. 2011 |
V dňoch 25. - 26. februára sa zástupcovia Inštitútu kávy zúčastnili 5. Kongresu primárnej starostlivosti, ktorého usporiadateľom bolo Združenie praktických lekárov ČR. Naším cieľom bolo zoznámiť lekárov s činnosťou Inštitútu kávy, jeho významom a cieľmi. O našu prezentáciu bol medzi účastníkmi veľký záujem.
Už ste navštívili Múzeum kávy?
3.2. 2011 |
História kávy siaha hlboko do minulosti. Prečo teda nemať Múzeum kávy? Navštívte v Prahe jedno z mála miest, kde sa môžete dozvedieť množstvo nových informácií o vašom obľúbenom nápoji. Káva je najznámejší a najrozšírenejší nápoj sveta, ktorý stále láka väčšinu svetovej populácie.
Majstrovstvá baristov ČR
31.1. 2011 |
Škola kávy už vo februári organizuje semifinále a finále 8. Majstrovstiev baristov ČR - Majster kávy a 2. Majstrovstvá baristov ČR - Majster kávy junior. Súťaž sa uskutoční v termíne 10. - 13. februára v pražskom Top gastro. Majstrovstvá si kladú za cieľ zvyšovať úroveň baristov po stránke teoretickej i praktickej a návštevníkom sprostredkovať kvalitné služby a ukázať im správnu a plnohodnotnú prípravu kávy.
Výstava kávy a čaju v Aachene
16.1. 2011 |
Nemecký Aachen je obľúbeným turistickým strediskom so skvostným historickým centrom. Teraz máte možnosť zájsť si na výlet do Aachenu kvôli práve prebiehajúcej výstave v múzeu Couven, ktorú usporiadatelia nazvali Káva a čaj: vytriezvenie Západu. Výstava končí 23. marca 2011.
Spustená nová sekcia „Napísali o nás“
12.10. 2010 |
Na našom webe bola spustená nová sekcia „Napísali o nás“. Nájdete v nej zaujímavé odkazy na články publikované na internete a v tlačených médiách na tému účinkov kávy na zdravie človeka, v ktorých túto problematiku komentuje odborný garant Inštitútu kávy MUDr. Peter Minárik.
Výstava KÁVA v záhrade
21.8. 2010 |
V priestoroch trojskej Botanickej záhrady hl. mesta Prahy je až do 29. 8. denne od 9. – 19. hod sprístupnená verejnosti výstava o káve – nápoji, ktorý pije viac ako tretina obyvateľov na celom svete. Výstava s príznačným názvom KÁVA bola zrealizovaná vďaka láskavej spolupráci pána Miloša Kotrbu, vášnivého kávového zberateľa.
Antioxidanty v boji proti oxidačnému stresu
11.8. 2010 |
Je všeobecne známe, že ľudské telo je životne závislé od kyslíka a život bez neho nie je možný. Menej je však známy fakt, že pri mnohých chemických reakciách, ktoré v našom tele prebiehajú, vznikajú z kyslíka tiež toxické kyslíkaté zlúčeniny – tzv. voľné radikály.
Štúdia Factum Invenio: Ako vnímajú Česi antioxidanty?
19.7. 2010 |
Z výsledkov štúdie zameranej na povedomie českej verejnosti o antioxidantoch a ich pôsobení na ľudský organizmus, ktorú vypracovala spoločnosť Factum Invenio, vyplýva, že Česi vnímajú antioxidanty ako pozitívne a zdraviu prospešné látky. Väčšina z nich však paradoxne netuší, čo sa pod týmto pojmom konkrétne skrýva.
Do Londýna zamierili najlepší baristi z celého sveta
7.7. 2010 |
V dňoch 23.-25.6.2010 sa uskutočnila najväčšia baristická udalosť roku. Na veľtrhu Caffé Culture v londýnskej Olympia Hall sa uskutočnili Majstrovstvá sveta v piatich „kávových" disciplínach.
Som vášnivý až chronický kávičkár
21.6. 2010 |
Rozhovor s odborným garantom MUDr. Petrom Minárikom o jeho vzťahu ku káve.
Podávaná káva POTMĚ
14.6. 2010 |
Chcete si vychutnať najčernejšiu kávu a pomôcť nevidiacim? Na Ovocnom trhu v Prahe bude opäť po roku od 10. do 24. júna fungovať netradičná kaviareň POTME, kde si môžete vyskúšať, aké to je konzumovať kávu, diskutovať a pohybovať sa potme - teda vôbec nič nevidieť.
Svetový rekord v príprave cappuccina
8.6. 2010 |
Svetový rekord v príprave cappuccina zdolali českí a zahraniční baristi v rámci pražského veľtrhu Top Gastro 2009.
International Coffee Organization je novým partnerom Inštitútu
1.6. 2010 |
Inštitút kávy, ktorého garantmi sú renomovaní lekári a tuzemskí odborníci z rôznych odborov, nadviazal spoluprácu s poprednou medzinárodnou organizáciou International Coffee Organization (ICO).
Som relatívne slušný konzument kávy
18.5. 2010 |
Rozhovor s odborným garantom doc. MUDr. Pavlom Kohoutom, PhD. o jeho vzťahu ku káve.
Vznik Inštitútu kávy
21.4. 2010 |
Dnes bola spustená webová stránka www.institutkavy.sk, na ktorej nájdete veľké množstvo informácií o káve a vplyvu jej konzumácie na zdravie človeka.
Aktuality
20.2. 2012 | Káva a naše srdce
V knihe Heart 411 - The Only Guide To Heart Health Youll Ever Need sa americkí lekári zamýšľa nad pôsobením kávy na ľudské srdce.viac
16.2. 2012 | VIDEO: Ako sa maľuje do kávy? Pozrite sa na základné techniky latté artu
Aj s hrnčekom kávy a trochou mlieka môžete dať voľný priechod vašej kreativite.viac
Napísali o nás
24.1. 2012 | Vital plus.cz: Káva zlepšuje pamäť aj ďalšie myšlienkové procesy
Aj keď vo vyššom veku majú ľudia z kávy väčšinou obavy, ukazuje sa, že jej konzumácia má pozitívny vplyv na ľudské zdravie, a to najmä v prevencii niektorých ochorení typických pre starší vek.viac
16.11. 2011 | Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení
Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem. viac