Institut kávy


Úvod / Aktuality / Štyri šálky kávy denne môžu ženy ochrániť pred depresiou

Štyri šálky kávy denne môžu ženy ochrániť pred depresiou

Štyri šálky kávy denne môžu ženy ochrániť pred depresiou 13.10. 2011 | Pravidelná konzumácia kávy môže pre ženu znamenať o 20 percent nižšie riziko, že sa u nej prejaví depresia. Tvrdia to americkí vedci na základe viac než desať rokov trvajúceho výskumu. Tím profesora Alberta Ascheria z Harvardovej univerzity pozoroval viac ako 50-tisíc žien v priemernom veku 63 rokov. Ženy rozdelili do skupín podľa toho, koľko kávy a ako často pili predchádzajúcich 14 rokov. Tie následne sledovali desať rokov. 

"Zistili sme, že u tých žien, ktoré pravidelne pili štyri a viac šálok kávy za deň, sa znížilo riziko vyvinutia depresie o 20 percent oproti tým, čo pili kávu len občas alebo vôbec," skonštatoval Ascherio. Obdobný výskum z Fínska poukazuje na nižšie riziko páchania samovrážd u mužských milovníkov kávy. 

Aktuality

23.4. 2012 | Baristi z celého sveta chcú do Viedne!

V polovici júna tohto roku sa vo Viedni uskutoční akcia SCAE WORLD OF COFFEE. Na ňu sa chcú dostať baristi z celého sveta. A snažia sa naozaj veľa! Jednou z variantov, ako sa na prestížnu súťaž dostať, je zvíťaziť v národnom nominačnom kole. Druhou možnosťou je súťažiť na internetovej stránke www.sendmetovienna.com (SM2V, v preklade pošlite ma do Viedne) o možnosť stretnúť sa s tými najlepšími svetovými baristy. A práve na tomto fóre sa súťaží doslova do poslednej kvapky kávy o priazeň laického aj odborného publika. Ôsmich súťažiacim víťazstvo prinesie účasť na World Barista Championship vo Viedni.viac

4.4. 2012 | Lahodné jarné prebudenie

"Konečne jar!" - Presne to sa dá v posledných dňoch vyčítať takmer každému človeku z tváre. Po dlhej dobe si môžeme dosýta užívať slniečka a prebúdzajúcej sa prírody. Všetci predsa potrebujeme nabrať novú energiu. K tomu nám okrem slnka, prvých jarných kvetov a prechádzok v prírode môžu pomôcť lahodné kávové recepty! Doplňte energiu jarnom menu, ktorým potešíte maškrtné jazýčky nielen vašej rodiny, ale napríklad i priateľov počas spoločných jarných výletov.viac

Napísali o nás

9.5. 2012 | Denik.cz: Káva je zdravá. Aj český turek

Severné Čechy / Praha - Obsahuje zdraviu prospešné antioxidanty a okrem kofeínu ďalších dvesto priaznivých látok. Antioxidanty. Látky, ktoré brzdia starnutie, a hlavne hrajú zásadnú úlohu v prevencii proti rade závažných chorôb. Práve kvôli nim konzumujú zástancovia zdravej výživy kila ovocia a zeleniny. Málo sa ale vie, že antioxidanty nájdeme predovšetkým v káve. A je jedno, či pijeme rozpustnú alebo "turka".viac

9.3. 2012 | IHNed.cz: Dáte si presso, alebo turka? Pre ľudské zdravie je to jedno, tvrdí štúdia

Obsah kofeínu, antioxidantov a ďalších látok v rôznym spôsobom pripravené káve sleduje nová štúdia Vysokej školy chemicko-technologickej. Hovorí, že je jedno, akým spôsobom si pripravujete kávu - zloženie kávy sa so spôsobom prípravy nijako nemení.viac