Institut kávy


Úvod / Inštitút kávy

Inštitút kávy

Káva patrí medzi jeden z najobľúbenejších nápojov, a to vo všetkých kútoch sveta. Existuje mnoho argumentov a aspektov, ktoré môžu potvrdiť či vyvrátiť jej pozitívne či negatívne pôsobenie na ľudský organizmus, avšak jednoznačné tvrdenie doteraz neexistuje. Preto i naďalej účinky tohto výnimočného nápoja skúmajú špecializované tímy odborníkov. 

Inštitút kávy vznikol ako nezávislá aktivita, ktorej zmyslom je osvetovo pôsobiť ako na laickú, tak aj na odbornú, najmä lekársku, verejnosť, a to v oblasti konzumácie kávy, jej výroby, spôsobu užívania a účinkov na ľudský organizmus. Medzi partnermi Inštitútu kávy patrí značka NESCAFÉ a Medzinárodnej kávová organizácia (ICO-International Coffee Organization).

Zakladateľmi a garantmi inštitútu sú popredný tuzemský gastroenterológ a nutricionista doc. MUDr. Pavel Kohout, PhD. (Fakultná Thomayerova nemocnica) a slovenský odborník v oblasti poradenstva pre obezitu, výživu a zdravý životný štýl MUDr. Peter Minárik (gastroenterológ, Onkologický ústav sv. Alžbety v Bratislave).

Hlavné ciele Inštitútu sú:
  • vyvrátiť v povedomí českej a slovenskej verejnosti predsudky a mýty spojené s konzumáciou kávy
  • informovať o najnovších vedeckých poznatkoch z oblasti kávy, predovšetkým jej účinku na ľudský organizmus a psychiku človeka
  • poskytovať nezávislé aktuálne informácie z oblasti konzumácie kávy najmä z tých odborov, ktoré s ňou bezprostredne súvisia (medicína, výživa, psychológia)
  • iniciovať diskusie, odborné štúdie, prieskumy zisťujúce napr. trendy spotrebiteľského správania, vplyv konzumácie kávy na funkcie ľudského organizmu apod.

Inštitút kávy spolupracuje s poprednými tuzemskými odborníkmi z najrôznejších odborov, ktoré s konzumáciou kávy a jej vplyvom na ľudský organizmus súvisia. Ide predovšetkým o lekárov špecializovaných v interných odboroch medicíny, nutričných špecialistov, odborníkov z potravinárskych, technologických, výskumných a zdravotných inštitúcií atď. 

Aktuality

20.2. 2012 | Káva a naše srdce

V knihe Heart 411 - The Only Guide To Heart Health Youll Ever Need sa americkí lekári zamýšľa nad pôsobením kávy na ľudské srdce.viac

16.2. 2012 | VIDEO: Ako sa maľuje do kávy? Pozrite sa na základné techniky latté artu

Aj s hrnčekom kávy a trochou mlieka môžete dať voľný priechod vašej kreativite.viac

Napísali o nás

24.1. 2012 | Vital plus.cz: Káva zlepšuje pamäť aj ďalšie myšlienkové procesy

Aj keď vo vyššom veku majú ľudia z kávy väčšinou obavy, ukazuje sa, že jej konzumácia má pozitívny vplyv na ľudské zdravie, a to najmä v prevencii niektorých ochorení typických pre starší vek.viac

16.11. 2011 | Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení

Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem. viac