Institut kávy


Úvod / Pre média / Tlačové správy

Tlačové správy

Porovnávacia štúdia pre Inštitút kávy - prezentácia voľne k stiahnutiu.

Porovnávacia štúdia pre Inštitút kávy - prezentácia voľne k stiahnutiu. Inštitút kávy v minulých týždňoch usporiadal dve tlačové konferencie k prezentácii záverov unikátnej porovnávacej štúdie. Prezentáciu z tlačovej konferencie teraz predkladáme aj širokej verejnosti. viac

Konzumácia kávy zlepšuje seniorom pamäť a znižuje riziko mozgovej mŕtvice

Konzumácia kávy zlepšuje seniorom pamäť a znižuje riziko mozgovej mŕtvice Dôchodcovia nemusia mať obavy z konzumácie kávy. Naopak, pravidelné pitie kávy má pozitívny vplyv na ľudské zdravie a to najmä pri prevencii niektorých chorôb typických pre ľudí vo vyššom veku. Káva okrem toho obsahuje viac ako 200 zdraviu prospešných látok s antioxidačnou aktivitou.  viac

Káva – vzrušenie, ktoré sa skrýva za legendami

Káva – vzrušenie, ktoré sa skrýva za legendami Káva je opradená mýtmi a legendami. Tajomný zostáva nielen jej pôvod, ale aj skutočné účinky na ľudský organizmus. Skryté pravdy o čiernom moku odhaľuje Inštitút kávy.       viac

Pitie kávy na Slovensku je stále v plienkach

Pitie kávy na Slovensku je stále v plienkach Úroveň konzumácie kávy na Slovensku zaostáva za vyspelým svetom o 20 rokov. Slováci nepoznajú pojem „créma" a nevedia si vybrať svoj druh kávy.      viac

Horúce letné dni najlepšie osvieži ľadová káva

Horúce letné dni najlepšie osvieži ľadová káva Meteorológovia nám veštia tropické leto. Práve vysoké teploty sú pre mnohých synonymom vychutnávania života, šantenia pri vode a sladkého ničnerobenia. O čosi viac v tomto období túžime po „niečom dobrom" a najmä osviežujúcom. Chuťové bunky nielen milovníkov kávy potešia studené kávové dobroty, ako sú ľadová káva a frappé. Pôvodom grécky vynález totiž v sebe spája pozitívne účinky tradičnej „horúcej" kávy a osviežujúceho ľadového nápoja.   viac

Vysokoškolákom pri učení pomáha káva

Vysokoškolákom pri učení pomáha káva Slovenskí vysokoškoláci si nevedia predstaviť štúdium bez kávy. Väčšina oslovených študentov využíva kávu na zlepšenie schopnosti učiť sa. Odborníci z Inštitútu kávy uvádzajú tento fenomén na pravú mieru.     viac

Prelomia slovenskí hokejisti kliatbu domácich tímov vďaka káve

Prelomia slovenskí hokejisti kliatbu domácich tímov vďaka káve Už 24 rokov nedokázala zvíťaziť domáca reprezentácia na Majstrovstvách sveta v hokeji. Kliatbu usporiadateľských tímov sa pokúsia tento rok zlomiť naši hokejisti. Inštitút kávy verí, že by im k tomu mohla pomôcť aj káva.  viac

Denne sa vo svete vypijú miliardy šálok kávy za miliardy dolárov

Denne sa vo svete vypijú miliardy šálok kávy za miliardy dolárov Obchod s kávou živí takmer 100 miliónov ľudí, vďaka čomu je káva hneď po rope druhou najobchodovanejšou komoditou na svete. 25 miliónov pestovateľov kávy v 50 krajinách sveta vyprodukuje ročne približne 7,7 miliónov ton tejto komodity, ktorá sa na svetových burzách zobchoduje v hodnote viac ako 60 miliárd dolárov. Ďalšie desiatky miliónov spracovateľov a predajcov dopravia kávu do rúk jej milovníkov. Tí  denne skonzumujú viac ako 2 miliardy šálok kávy.   viac

Káva pomáha zvýšiť bezpečnosť vodičov

Káva pomáha zvýšiť bezpečnosť vodičov Aj na Slovensku sú nepozornosť a  únava za volantom častými príčinami dopravných nehôd. Káva môže pomôcť udržať vodiča v strehu a zachrániť mu tak život. Avšak kedy pred cestou vypiť kávu a v akom množstve? Inštitút kávy radí vodičom, ako najefektívnejšie kávu konzumovať pre udržanie bdelej mysle. viac

Pravidelná konzumácia kávy môže pôsobiť preventívne voči diabetu 2. typu

Pravidelná konzumácia kávy môže pôsobiť preventívne voči diabetu 2. typu Pitie kávy môže mať pozitívny vplyv na naše zdravie. Rozsiahle klinické štúdie potvrdzujú, že pravidelná konzumácia kávy znižuje riziko cukrovky 2.typu, má protinádorové účinky a pozitívne pôsobí pri prevencii Alzheimerovej choroby. Káva navyše obsahuje viac než 200 zdraviu prospešných látok s antioxidačnou aktivitou.  viac

Káva obsahuje viac antioxidantov ako zelený čaj

Káva obsahuje viac antioxidantov ako zelený čaj Už habešské kozy pred takmer 3 tisíc rokmi poznali pozitívne účinky kávy. Podľa jednej z legiend si miestny pastier všimol, že jeho kozy s obľubou konzumujú zelený ker so zaujímavými červenými plodmi. Sám ho preto ochutnal a cítil sa oveľa lepšie. Tak podľa legendy objavil človek kávu. Jej pozitívne účinky, aj na naše zdravie, objavujeme dodnes.  viac

Inštitút kávy začína svoju činnosť

Inštitút kávy začína svoju činnosť V stredu 21. apríla 2010 sa novinárskej verejnosti predstaví novo vzniknutý Inštitút kávy. Jeho zakladateľmi a garantmi sú popredný český špecialista v oblasti liečebnej výživy doc. MUDr. Pavel Kohout, PhD. (gastroenterológ a nutricionista, Fakultná Thomayerova nemocnica v Prahe), a slovenský odborník v oblasti poradenstva pre obezitu, výživu a zdravý životný štýl MUDr. Peter Minárik (gastroenterológ, Onkologický ústav sv. Alžbety v Bratislave). Zmyslom tejto nezávislej iniciatívy je objektívne informovať o káve a vplyve jej konzumácie na ľudský organizmus. viac

Garanti:

Doc. MUDr. Pavel KOHOUT, PhD.

Fakultní Thomayerova nemocnice Praha
pavel.kohout@institutkavy.cz

Viac

MUDr. Peter Minárik

Ústav sv. Alžběty v Bratislavě
peter.minarik@institutkavy.sk

Viac